IMG_8953

Op je eigen manier en op je eigen tempo: dat is de weg!


Soms kan het  flink tegenzitten in het leven..., en voel je je als kind, tiener of ouders niet bij machte om er (op een positieve manier) mee om te gaan. 

Dan kan het superfijn zijn om hulp te krijgen die bij je past, zodat je je gezonde zelf weer herkent en in kunt zetten voor je eigen leven.  Je 'gezonde zelf' is je bron van positieve ervaringen, talenten die je al inzet en kwaliteiten die je al gebruikt.

Het 'ongezonde' deel is dat wat zich laat zien om gezien, gehoord en geheeld te worden. Dit zijn de dingen die je lastig vindt, je niet lukken, het is de bundeling 'negatieve' ervaringen die in je lichaam en brein zijn opgeslagen. Vaak nemen we die als leidraad voor ons leven, en vaak onbewust.

Dit om te keren en je weer -spelenderwijs bij kinderen- bewust te worden van je keuzes en je mogelijkheden is daarbij essentieel. Je kunt altijd kiezen, je kunt altijd groeien en leren...

Zo heb ik zelf moeten leren me te begrenzen (na een volledige burnout) en heb ik in mijn moederschap moeten leren om te gaan met de hooggevoeligheid en hoogbegaafdheid van mijn dochters (en mezelf ; )). Inmiddels ben ik ervaringsdeskundige in de begeleiding van dit 'soort' kinderen EN heb ik door opleidingen en cursussen me verder ontwikkelt (zie hieronder), zodat ik ook professioneel in mijn praktijk de juiste snaar kan raken.

Toch krijg ik allerlei kinderen, tieners en ouders in mijn praktijk en daar ben ik blij om!
 

Want elk kind heeft baat bij een eigen, unieke aanpak. Een kind is niet zijn label, het kind heeft een label. Een label dat zeker handvatten biedt, maar 'onderdeel' is van het hele, gezonde kind. Voor mij zijn echt contact, goed kijken en luisteren essentieel om tot de kern te komen en zo problemen op te lossen.Elke aanpak is dus uniek, want elk kind en elk mens is uniek. Ik loop geen 'protocol' af van een methode, je 'schrijft' als mens je eigen aanpak, samen met mij. 

Mijn werkwijze is altijd oprecht, warm, professioneel en betrokken. Ik verwijs door en werk samen waar dat nodig is. Mijn werkwijze is lichaamsgericht (voelen en bewegen) en creatief. In een traject gebruik ik gesprek, creatieve werkvormen (schrijven, heart-maps, spel en tekenen), mindfulness en heartfulness, beweging (yoga, ademhaling, hartfocus), EFT, systemische werk, en diepe ontspanning. 

Hoe ik zelf tot bloei kwam is misschien mijn grootste 'gereedschapskist' die ik inzet in mij coaching. Als kindercoachen therapeutisch yogadocent  is het, in mijn ervaring, het allerbelangrijkste dat je jezelf als intrument inzet. Door jezelf open te stellen voor de ander, echt te luisteren en je intuïtie te laten werken, kom je sneller tot de kern, tot inzicht en bloei. Door zelf door het nodige heen te gaan, dat aan te pakken en te doorgronden, zowel voor mezelf als mijn kinderen, ben ik de 'Kleine Oase Coach' geworden die ik nu ben. Iemand die je begeleidt naar jouw eigen bron van wijsheid, inspiratie, kracht en plezier. Of je nu kind bent, tiener of volwassene.

De kern is misschien wel dit: op je eigen tempo... terug naar je hart gaan om daar stil te worden en te luisteren naar jouw wensen, verlangens en behoeften. Om zo jezelf te leren kennen en in je kracht te komen. Kijk maar eens naar het Slakje op de bloem... Kortom: Wie ben ik en wat heb ik nodig om te bloeien?

Daar begeleid ik jou of je kind graag bij!

Neem gerust contact met me op